Latest news from the Norwegian startup ecosystem

Zwipe ønsker å gjennomføre en rettet emisjon på opptil 6.381.315 nye aksjer, tilsvarende 25 prosent av antall utestående aksjer i selskapet.
Zwipe
Hjemmelegene har til tross for sosial distansering aldri foretatt flere hjemmebesøk enn under corona. Nå henter selskaper friske millioner fra Schibsted, som nå også blir største eier.
I et intervju med E24 fredag fortalte Idar Vollvik at han erkjenner å ha pakket om munnbind, men ikke straffskyld. Årsaken til det forklarer han er at «alle» pakker om munnbind.

Hadde jeg vært en fintech-investor, ville jeg nok ikke plassert så mange egg i kurven til «Vipps International», skriver Shifters Lucas Weldeghebriel.
Vipps

Fond forvaltet av DNB Asset Management kjøpte på fredag 145.715 aksjer i Pexip Holding.
Joacim Holter er blitt ansatt som ny konsernsjef i Lifecare med umiddelbar virkning. Han har sittet i selskapets styre siden 2011 og har tidligere også vært styreleder.

Avtalen gjøres med kontanter og aksjer.
Ayfie Group
En rekke kvinner fra nærings- og samfunnslivet har skrevet under et opprop som krever at herreklubben Norske Selskab åpner også for kvinner.

Finansavisen fortalte i juni at har satset en halv milliard kroner på helseplattformen PatientSky 360 sammen med medinvestorer. Plattformen ble lansert i Norge i begynnelsen av mai, og e-helseselskapet er allerede etablert i fire land; Danmark, Norge, Estland og Finland. På sikt er planen å gå inn i Sveits og Storbritannia. Denne jobben er det Johan Zetterström som skal ha det operative ansvaret for. 20. august ble han satt inn som ny sjef for PatientSky-gruppen. Ny norgessjef rekrutteres nå i disse dager. – Babyen er klar for å gå. Jeg har jobbet i seks år med å bygge teknologien i PatientSky, og nå skal selskapet skaleres internasjonalt. Derfor har vi ansatt en av de mest erfarne personene som finnes til nettopp det, sier Jesper Melin Ganc-Petersen (45), gründer i PatientSky.
Askeladden-selskapet er fortsatt i vekst, og planlegger å være det i året som kommer.